מאמן מכירות הוא מי שיספק לעובדים ומוכרים בחברה אימון והכשרה כדי שידעו למכור טוב, ולמכור פשוט הכל. וזו למעשה השורה התחתונה של מאמר זה. הנחת היסוד על-פיה אפשר לשכור לעסק עובדים בהתאם לקורות החיים שלהם והראיון שערכתם איתם, להעביר אותם תקופת הכשרה וחפיפה ולצפות שיצליחו במכירות של המוצרים או השירותים שאתם מקדמים, פשוט שגויה מיסודה.
זה נכון, יש אנשי מכירות שההתנהלות מול הלקוחות כמו "זורמת להם בדם", ושהם כנראה בעלי כישרון מולד למכור. אבל, איש מכירות טוב חייב לקבל הדרכה מלאה ממאמן מכירות כדי להתמקצע בכלל התחומים הקשורים למכירות, במיוחד בהתחשב בעובדה שאנשי המכירות ה"טבעיים" נדירים לאיתור.
כל מכירה אפשרית
מכירים את המשפט – "כמו למכור קרח לאסקימואים"? הכוונה במשפט היא לתאר מצב מכירתי לא אפשרי שבו צוות מכירות מתבקש למכור דבר מה לא שימושי למי שכנראה כבר יש לו בשפע מהמוצר או השירות. האם באותה מידה ניתן לומר גם שבלתי ניתן למכור מפצח אגוזים לסנאי? זאת אומרת, למכור למישהו דבר שלכאורה אינו זקוק לו, אבל אם ייחשף אליו יגלה כמה הדבר מייעל את פעולתו… שתי הדוגמאות הללו מהוות מצבים שלכאורה המכירה בהם קשה עד בלתי אפשרית. אבל אנו גורסים שמי שעובר הדרכה ומקבל שיעורים ממאמן מכירות יצליח בהן. והסיבה לכך פשוטה – למידת שיטה מצליחה.
יד ביד כל הדרך למכירות עם מאמן מכירות
כאשר צוות עובדים מגיע להדרכת מכירות עם מאמני או מאמן מכירות מיומנים, הוא מקבל מהמדריכים המנוסים מערך כלים שיטתיים, טכניקות ואסטרטגיות שמאפשרים לאנשי מכירות להשיג רמת ביצוע גבוהה מאוד ומוכחת. צוות המתאמנים שיזכו לאימון במכירות יצא בסוף התהליך עם מיומנויות, ידע וכלים למכירה, שתורגלו בסימולציות ובעבודה קשה, וכן עם גישה מנטלית מקצועית חדשה שכל מהותה מצליחנות ותחושה של ווינריות אישית וצוותית. שני תחומי הכשרה אלו מהווים בסיס חובה ליצירת הצלחה ולשיפור כישורי המכירות ומדד המכירות אצל הצוות שלכם.
הדרכות מכירה – סטנדרט היהלום
כיום כל ארגון או עסק רציני פונה ושוכר לאנשיו מאמן מכירות אחד או מספר מאמני מכירות, וזאת מפני שברור כשמש שאימון שכזה הוא אחד הכלים המרכזיים שבהם ניתן לתרום מהותית לשיפור מקצועיותם של אנשי המכירות, וליצירת סטנדרטי פעולה מושלמים, או כפי שנהוג לומר – סטנדרט היהלום. אימון המכירות שיעברו העובדים אמור להביא, בסופו של דבר, לשינוי בתוצאות של פעולת המכירות שלהם, ובמקביל כמובן להגדיל באופן מהותי את המכירות של העסק. משמעות הדבר: הגדלת נתח השוק, עלייה בהכנסות ממכירה, שימור לקוחות והגדלת חוג הלקוחות, החדרת מוצרים חדשים, ועוד, או במלים אחרות – הצלחה!
לפרטים נוספים צלצלו עוד היום לחברת קואצ'ינג סנטר בהנהלת גדעון טל:
08-860-5454