מעוניינים לבחון אפשרות שכירת שרותי חוץ?
להלן מספר דגשים שכדאי לחשוב עליהם. מתי כדאי להעסיק שירות באאוטסורסינג ומתי מומלץ לגייס עובדים שיהיו חלק מהארגון.
חברת קוא'צינג סנטר, בהנהלת גדעון טל, מאמן עסקי, מביאה בפניכם עובדות מהשטח לגבי העסקת עובדים מבחוץ או בשם הלועזי : outsourcing .
עבודה על ידי מיקור חוץ – השאלות שצריכות להישאל:
לאיזו תוצאה אתם רוצים להגיע?
האם יש לכם את הכישורים הידע והניסיון של אותו גורם— שרותי חוץ?
האם יש התמחויות שונות לסוג העבודה הזו, עובד חיצוני לחברה, הוא מענה לא רע בכלל. בהעסקת עובד מן המניין, כחלק מארגון נוצרת אצלו ציפיות לקידום בחברה ותחת ציפיות אלה הוא מפתח מוטיבציה לביצוע עבודתו.. לעומת זאת,שכירת שרות חיצוני לחברה,ממוקדת אך ורק למטרה מוגדרת מראש ועל אותה נישה או צורך יחיד שהתעורר בחברה.
היתרונות
בעת ששוכרים שרות חיצוני ההתחייבות של הגורם ששכרתם לעשות את הטוב ביותר עבורכם, לא כדי לקבל את הקידום בחברה, אלא משום שהתחרות בשוק עם חברות נוספות הנותנות שירות מסוג זה, גדולה והוא ירצה להיקרא שוב על ידיכם לעבודה הבאה. יחד עם זאת, החברה לא מתחייבת לחובות סוציאליות, כמו שיש כלפי עובד קבוע מן המניין.
הסכום הנקוב עבור אותה עבודה הוא אחיד וברור. בשכירת עובד מן המניין יש זמן שצריך להשקיע בקליטתו והעברת צורת העבודה והטמעת נהלי החברה. איש מכירות במיקור חוץ אינו דורש השקעה מוקדמת, השירות נבחר על פי ניסיונו המקצועי והידע הנדרש לביצוע אותה עבודה ספציפית. ומגיע עם ידע מכוון בדיוק לאותה נישה שהחברה נדרשת אליה.
היתרון הבולט והעיקרי שיש לחברה בהעסקת שירות חיצוני, הוא שהחברה מכניסה אל משרדיה מישהו בעל ידע מבחוץ, עם ידע שנעדר מן הארגון, בעל ראייה אובייקטיבית לגמרי,. לעובדי חוץ קל יותר ליזום מהלכים שעובדי החברה לא יחשבו עליו, או יציעו.
החסרונות
שירות חיצוני יכול לעבוד על מספר פרויקטים בו זמנית. בהתאם לצרכיו והוא ייצור העדפה לפרויקט של החברה. הלויאליות שלו כלפי מקסימום תשלום שיקבל, הוא נעדר את הלויאליות כלפי החברה כמו עובד שכיר מן המניין. איש מכירות במיקור חוץ הוא זה שקובע את לוח הזמנים מראש לסיום הפרויקט ומנהל את זמנו כראות עיניו.