היום, כמעט בכל מקום רב המידע מגיע למחשב ובו הוא גם נשמר. קבצים רבים שמכילים תמונות, נתונים, מסמכים, מצגות, פרויקטים ועוד נשמרים בדיסק קשיח של המחשב ולכך במידה והתרחשה תקלה בדיסק קשיח של המחשב הסיכוי הגדול ביותר שלא תוכלו לגשת לאתם הקבצים. במקרים כאלו אל תבזבזו את הזמן ובעיקר אל תנסו לחלץ את המידע האבוד לבד. פנו למעבדת שירות, שבה צוות מקצועי בסיוע של טכנולוגיות מתקדמות יכול לעשות שחזור דיסק קשיח. אך חשוב להבין שאפשרויות של שחזור הקבצים, תלויות בסוג של התקלה כמובן.
תקלות בדרך כלל מתחלקות לתקלות לוגיות ותקלות פיזיות. כאשר לתקלות פיזיות מתייחסות פעולה פיזית שנעשתה עם דיסק קשיח וגרמה לשיבושים, כמו נפילות, מכות, הרטבה. במידה וקיימת תקלה מסוג הזה, אז בדרך כלל יצטרכו במעבדה לפרק את המחשב ולהגיע לדיסק קשיח, אחרי זה למצוא איזה חלק ממנו נפגע, להתאים את החלק החלופי במקומו ואז לשחזר את הקבצים שניתנים לשחזור.
תקלות לוגיות, אלו סוגים של תקלות הקשורות לאיבוד של מידע כתוצאה מווירוס, באג בתוכנה, פרמוט ועוד. במקרים כאלו, בשביל לבצע שחזור דיסק קשיח צוות המעבדה משתמש בתוכנות וטכנולוגיות מתקדמות לצורך הצלת קבצים מדיסק קשיח שבור.
הקטנת סיכונים
לרב לא ניתן למנוע לגמרי פגיעות בדיסק קשיח, אך בהחלט ניתן להקטין את הנזקים של איבוד נתונים. דבר ראשון והכי חשבו זה ביצוע גיבוי מידע על בסיס יומי, במידה ויש נפח מאוד גדול של המידע מומלץ לפנות לחברות שמספקות את הפתרון הזה. כך במידה ותתרחש תקלה תוכלו לשחזר מהגיבוי בצורה מהירה ויעילה. דבר נוסף, אף פעם אל תעשו חידוש או עדכון של תוכנות למיניהן ללא ביצוע גיבוי לפני זה. עוד המלצה מאוד טריוויאלית: אל תפתחו מיילים והודעות חשודים ובוודאי אל תורידו קבצים חשודים ולא מוכרים. תמיד כדאי לבדוק עם השולח מה נשלח ואם זה אכן הגיע ממנו.
כדרך יעילה לטיפול של קריסת מחשב זה הכנת תכנית חירום, כך בעזרתה כל עובד שיכיר אותה יכול לנהל את המצב, במידה ואתם לא נמצאים. זה יסייע לעסק או לארגון לחזור לשגרה ולתפקוד כמה שיותר מהר.