ליווי מחלקת מכירות הוא ענף בקואצ'ינג עסקי שבו מוצעים שירותים של מאמן או של חברת מאמנים מקצועיים לצורך ליווי והדרכה של אנשי מכירות הפועלים מטעם החברה או העסק.
מכירות או לא להיות
חברה או עסק המשלחים עובדים בדמות אנשי מכירות אל השטח, צריכים להבטיח שהצוות שלהם אכן עושה את עבודתו נאמנה ובמקרה הזה הדו"חות יגלו לכם את המצב לאשורו. לרוב מקובל להעביר את צוות המכירות הדרכה מסודרת בטרם התחלת העסקתם בפועל, משמע שאנשי המכירות מגיעים לרוב למפגש שלהם עם הלקוחות הפוטנציאליים כשהם מתודרכים היטב במתודיקת המכירה הנחוצה למוצר שלכם. ואולם תיאוריה לחוד ועבודה בפועל בשטח לחוד. לא תמיד מצליחים העובדים ואנשי המכירות ליישם את מה שהם יודעים תיאורתית או את החומר שנלמד בהצלחה בקורס ההכנה בפועל, ולתרגם את הדבר לתוצאות המתבטאות במכירות מוצלחות ורבות.
הפתרון הוא לא להפסיק את הניטור והמעקב, ההדרכה וההכשרה לאחר סיום קורס המבוא, אלא להמשיך להעניק לאנשי השטח הכוונה וייעוץ. יש ביכולתו המוכחת של ליווי מחלקת המכירות בזמן אמת, במקום הפעולה, באופן יחידני לאנשיה או באופן קבוצתי למערך הצוותי, לתקן נהלים שגויים, לשדרג מכירות לא מוצלחות, לאמן וללטש את פעולתם של אנשי המכירות לכדי תוצאה מדידה שמשמעה הגדלת היקפי המכירות ותפוקת עבודת הצוות.
מתאמנים במכירות בשטח ומוכרים יותר
אם צוות מחלקת המכירות שלכם לא ממצה את פוטנציאל המכירות הגלום בו, אם אתם מוציאים אנשי מכירות מוכשרים לשטח ואלו חוזרים בידיים חצי או לגמרי ריקות, אם המשכורות שאתם משלמים למחלקת המכירות גבוהות מהרווחים שהיא מייצרת בעבור העסק – הגיע הזמן להזמין שירות של ייעוץ וליווי מחלקת מכירות ממומחים.
החלטה על ליווי מחלקת מכירות תעניק לכם: ניצול יעיל יותר של כוח האדם המועסק בצוות; התייעלות וצמצום הוצאות; הבנייה ארגונית חכמה של מערך המכירות; ארגז כלים לעבודת מכירות מצליחה ומשפיעה; הנעת צוות המכירות ודרבונו; האדרת יכולות המכירה האישיות של חברי המחלקה; וחשוב מכל – הגדלת היקף המכירות ושיפור איכותן לצורך שגשוג העסק.
משלמים על האימון במכירות בהתאם לתועלת
קואצ'ינג לאנשי המכירות מטרתו לאמן ולשפר את תהליכי המכירות שאלו מנהלים בעבור החברה או העסק שלכם. ביכולת האימון והליווי להעלות משמעותית את הרווחים ואת תוצאות מאמציהם של אנשי המכירות. הבשורה המשמחת היא שבכל הנוגע לסוג זה של אימון אין צורך להתלבט האם יש כדאיות בשכירת שירותי האימון או לאו, מכיוון שתוצאות האימון שיקבל צוות המכירות והאפקטיביות של ליווי מחלקת מכירות שלכם הם מדידים ומתבטאים בפשוט בתוצאה – האם המכירות עלו? האם הרווחיות גדלה? האם המצב השתנה מנקודת המוצא אל יעד המכירות שקבעתם לכם?
פעולת ליווי מחלקת מכירות לפי תגמול למאמן על בסיס הצלחה מדידה, שבה את העלות העיקרית על עבודת הקואצ'ינג משלמים בהתאם לתוצאות שהשיג האימון, היא דרך בטוחה ומשתלמת במיוחד לקבלת שירותי קאוצ'ינג שלא יביאו אתכם להוצאה כספית לשווא. שהרי – אם המכירות יעלו תשלמו בהתאם, ואם לא – לא תשלמו.
ונקודה אחרונה למחשבה: האם מאמן שאינו בטוח בעצמו ובתוצאות עבודתו המעולות היה מציע לכם עבודה שהתגמול לה הוא על בסיס הצלחה בלבד?… התשובה, כך נדמה, ברורה מאליה. עכשיו רק נותר לעשות את הדבר הנכון ביותר בעבור הצלחה גורפת של מחלקת המכירות שלכם…