כיצד תוכל לשפר את יכולות הניהול שלך? ישנו כלל שאומר שמי שלא מתקדם קדימה, מי שנשאר במקום, משול בסופו של דבר למי שהולך לאחור. עניין זה אולי לא נכון בכל דבר בחיים, אבל הוא בהחלט נכון כאשר מדובר בקריירה ובפרט כאשר מדובר במנהלים.
כיום, כל מי שרוצה להיות מנהל מצוין ולפתח קריירה בניהול, להגיע להישגים גבוהים ולהוביל – חייב להבין שללכת קדימה פירושו לרכוש מגוון של מיומנויות ניהול.
לומדים מסודר
השיפור המהיר ביותר והמקצועי ביותר של יכולת הניהול נעשה באמצעות רכישת כלים ומיומנויות במסגרת קורס מובנה. אם בעבר ניתן היה להצליח כמנהל בהתבסס על לימוד עצמאי, על הסתייעות במנטור ועל קידום איטי במקום העבודה, כיום אין בכך די. בעולם שמשתנה באופן מהיר, בעולם תחרותי, כאשר מנהלים רבים מאוד פועלים על סמך עקרונות וכללי פעולה בדוקים ובזכות מיומנויות שנרכשו באופן מקצועי, לא ניתן להישאר מאחור.
בין הכלים שניתן לקבל במסגרת קורס מיומנויות למנהלים ניתן למצוא:
- שיפור תקשורת בין אישית.
- ניהול זמן, מטלות ומשא ומתן.
- שימוש נכון בהנעה (מוטיבציה).
- מיומנויות תקשורת.
לאחר שמקבלים כלים חשובים ובסיס איתן במהלך קורס ייעודי שמקנה מיומנויות חשובות, ניתן להמשיך ולשכלל את הדברים הללו תוך רכישת ניסיון והשלמת תהליך הלימוד באופן מתמשך.
ניהול משא ומתן
מיומנות החיונית לכל מנהל באשר הוא, שמשפרת לאין ערוך את יכולת הניהול מבוססת על היכולת לנהל היטב משא ומתן. ניהול של משא ומתן חשוב מאוד לכל אחד שרוצה להצליח יותר. במיומנויות זו עושים שימוש כאשר:
- רוצים להצליח במציאת נקודות לשיתוף פעולה, בין אנשים וארגונים עם אינטרסים מנוגדים.
- רוצים להצליח יותר בהנעת עובדים.
- רוצים לשלוט באסטרטגיות מובנות, שמתאימות בהתנהלות במצבים שונים.
- רוצים למכור יותר, ולמקסם הישגים.
- רוצים להימנע מטעויות הרסניות בנקודות זמן קריטיות.
- רוצים להגיע לכל משא ומתן בביטחון אך לא בשאננות.
שיפור תקשורת
תקשורת בין אנשים יכולה להיות איכותית ויכולה להיות גרועה. בפרט בין מנהל לבין גורמים שונים בחברה ומחוצה לה, בעיות בתקשורת יכולות להפריע מאוד הן בביצוע מטלות שוטפות והן בביצוע פרויקטים חשובים ומהותיים.
כל מנהל שרוצה להתנהל נכון יותר, כל מנהל שרוצה לקלוט בצורה נכונה מסרים מהסביבה ולהביע את עצמו באופן נכון, טוב ויעיל יותר, יפעל נכון אם ישקיע במיומנויות תקשורת. זה נכון לרמה האישית והמקצועית גם יחד.
ניהול זמן ומנהיגות
שיפור יכולתו של כל מנהל עוברת גם בתחנות נוספות כגון ניהול זמן נכון ורכישת יכולת מנהיגות. לאור שפע המטלות והמשימות שעמן מתנהל כל מנהל ולו הזוטר ביותר, לאור החשיבות ביכולת הנעת עובדים, יש להיבטים אלה השפעה ניכרת על איכות עבודתו של מנהל בכל ארגון. כמו מיומנויות אחרות, אלו דברים שלא בהכרח נולדים איתם ושניתן בהחלט לרכוש אותם, לשפר אותם ולחזק אותם בדרך למצוינות.