אימון שיווקי מיועד להביא מנהלים ועובדים להצלחה בדבר שהוא למעשה ליבת הצלחתו של כל עסק שהוא – בשיווק.
ההגדרה היבשה של "שיווק" היא – פעילות המקדמת מכירה, פעילות עסקית וחברתית אשר במסגרתה עוסקים ארגון, עסק בודד או תאגיד גדל ממדים בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו.
מהי חשיבות השיווק בעבור העסק?
שיווק מהווה חלק מהותי ובלתי נפרד מפעילות העסק, ולא רק במקרים של צורך במכירה בפועל של מוצר אלא גם כשיש להפיץ ברבים את דבר קיומו של שירות כלשהו, ואפילו כאשר מדובר על רעיון מסוים שאותו מקדם ארגון. כל אלו נחשבים כשיווק וכאשר אינם מבוצעים כראוי משמעות הדבר פגיעה בהצלחת משימותיו של העסק.
מדוע יש צורך באימון שיווקי?
על אף מהותיות פעולת השיווק לעסק יש בהחלט מקרים רבים שבהם ניתן לראות שדווקא השיווק הוא שמהווה חוליה חלשה, הן ביזמות והן בעסקים רבים. למה הכוונה? לעיתים ניתן לראות עסק או ארגון מרשים שבו יש צוות עובדים מסור ונעים הליכות, יחסים מעולים עם ספקים ולקוחות, מדיניות ניהול מתקדמת ומלהיבה, מוצר או שירות מוצלחים לקדם, ואף נראות מרשימה (למשל רשת שחנויותיה יפות במיוחד ושהושקע כסף רב בעיצובן, או הופעה של אמן שהופקה בדרך מרשימה ביותר ועוד), ואולם כשל בפעולת השיווק של המוצר או השירות מביא לקשיים בהישרדות של העסק או השירות, ולבסוף עלול גם לגרום, חלילה, לקריסת המקום כליל. מעטים העסקים שיכולים להסתדר מבלי שיווק, שמושכים אליהם אנשים רק מעצם קיומם או מהדרך הטובה והנעימה שבה הם מתנהלים. מעטים גם העסקים שיסתדרו ויהיו כדאיים להחזקה בלי פעולת שיווק יעילה שתניב מכירות ורווחיות טובה. כאן נכנס לתמונה שירות אימון שיווקי, שביכולתו לספק לצוות ולהנהלה אימון והדרכה כיצד לשווק את המוצר/השירות בהצלחה ובכך לייצר רווחים בטוחים.
עם מה מתמודד אימון שיווקי?
אימון שיווקי לא מתמודד בעצמו אלא נועד לאמן את הלקוחות – צוות העובדים, אנשי המכירות, ההנהלה ועוד – כיצד להתגבר על קשיים בשיווק שנוצרים מסיבות רבות, ביניהן ניתן למנות: חוסר בביטחון עצמי של הצוות או ההנהלה, חוסר באמון במוצר או בשירות, חשש מריבוי לקוחות וקושי להתמודד עימם, קושי בגילוי תעוזה ואף "חוצפה", חוסר יעילות וניהול זמן כושל, ועוד, והכי חשוב – חוסר ידע והבנה בתחום השיווק והמכירה.
בכלל, כאשר השיווק אינו פועל ונושא פרי ברור שמה שמפריע לו להצליח הם מכלול מחסומים שעוצרים ומעכבים את המכונה שהיא העסק מלפעול היטב. מטרתו של אימון שיווקי היא לאתר את החסמים והכשלים, ללמד את המתאמנים כיצד להתמודד עמם ולהסיר אותם, וכמו כן להקנות למתאמנים ביטחון וידע בדרכי השיווק וקידום המכירות.
כיום ניתן למצוא חברות ייעוץ עסקי רבות, אך רק חברת קואצ'ינג סנטר תדע איך לשווק את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
למידע נוסף חייגו :
08-860-5454