אימון מנהלי מכירות
תהליך המכירה במילה אחת – ק.צ.פ.ת.
ק.- קירבה
צ.- צורך.
פ.- פתרון.
ת.- תמחיר.
כלי אימון שלושת ה-ת
תשוקה – עד כמה הוא אוהב את מה שעושה היום.
תעוזה – מה הוא מוכן לעשות בכדי להגיע לאן שרוצה להגיע.
תהליך – האם מוכן לעשות תהליך מסודר בכדי להגיע לתוצאות שהגדיר.
שלב ראשון הכרת המצוי!
הכרת אנשי המכירות החיילים עימם אני אמור לצאת לקרב.
מנהל המכירות – אמור להבין מפגישת ההכרות באם איש המכירות מתחבר למוצרים אותם הוא מוכר,באם הוא מאמין בהם.ובאם יש לו רעיונות שיווק ומכירה, על מנת להגיע לתוצאות מהירות ללא פגיעה בשמו הטוב של הארגון תוך כדי שמירה על המחירים והרווחיות .
מנהל המכירות – מוודא עם איש המכירות האם מכיר היטב את אזור המכירה שלו, את הלקוחות עימם הוא אמור להיות בקשר ( לקוחות קיימים ) ועובר עמו על לקוחות בעייתיים ואו כאלו שמחזור המכירות החודשי שלהם נמוך ( לא קונים מספיק..).
שלב שני – רצוי
מנהל המכירות – מוודא שאיש המכירות בנה ( ובאם לא יבנה ) תכנית מוגדרת עם מטרות ויעדים ברורה וממוקדת תוצאות , ומבהיר לו שהוא משמש כיחידה עסקית ומהי "..נקודת האיזון.." שלו בתור איש מכירות אליה הוא חייב להגיע, כי רק בנקודה זו הוא כלכלי לארגון ובמידה ולא יגיע עלולים להפסיק את עבודתו בארגון..
שלב שלישי – תהליך
מנהל המכירות – עובר עם איש המכירות על התכנית העסקית להגעה לתוצאות מהירות הבנויה, ממכירות רבעוניות חצי שנתיות ושנתיות.
מנהל המכירות – מוודא כי לאיש המכירות יכולת תכנון מכירות לטווח קצר בינוני וארוך ובאם יש לו יכולת ניהול זמן, תעדוף –חשוב, דחוף בהול, והאם הגדיר מטרות ברורות וממוקדות ללא פשרות.
מנהל המכירות – מוודא באם יש לאיש המכירות יכולת לזהות הזדמנות מכירה ובאם הוא יודע כיצד להפוך את ההזדמנות למכירה באופן מהיר וחלק.
א.פ.ר.ת
א. – ארוע
פ. – פירוש
ר. -רגש.
ת. – תגובה.
רוב אנשי המכירות מגיבים על ארועים בהם נתקלים במהלך פגישותיהם עם לקוחות עסקיים ומגיבים בהתאם.
מנהל המכירות – משתמש במודל אפרת ומוודא עם איש המכירות באם בדק באופן יסודי מה הסיבה המרכזית שהלקוח סירב, להיפגש,ואו לא הסכים להתקדם עם העסקה.
ישנן לא מעט סיבות וחשוב שנדע מהי הסיבה המרכזית לאי שיתוף הפעולה מצד הלקוח ומה צריך לקרות שכן ישתף.
כלי האימון א.פ.ר.ת. – חשוב מאין כמוהו, הוא ממקד ומוודא מהי הסיבה האמיתית של הלקוח, האם זו התנגדות אמיתית ואו סרק, האם יש משהו שמפריע לו ואינו יכול לדבר עליה, האם הוא נמצא במצב בו קשה לו להחליט משום הלחץ שמופעל עליו למצוא מוצר זול ולא חשוב מה האיכות שלו ועוד.